TikTok ir viena no visstraujāk augošajām sociālo mediju platformām, ar vairāk nekā 1 miljardu aktīvo lietotāju visā pasaulē. Ne velti pēdējos gados biežāk dzirdētais jautājums no reklāmdevēju puses ir bijis: “Kad mēs varēsim reklamēties TikTok?” Protams, ne visiem zīmoliem būtu jāgozējas starp ātrajām receptēm, skaistumkopšanas trendiem, slavenību izaicinājumiem un dziedošiem kaķiem, tomēr nenoliedzami daudziem šis kanāls, kas teju pielīdzināms televīzijai mobilajās lietotnēs, ir gana interesants, lai uzrunātu auditoriju, kad tā pavada laiku izklaidējoties un visdrīzāk ir labā noskaņojumā.
Beidzot ir kļuvis zināms, ka TikTok reklāma būs pieejama arī Baltijā. Precīzs datums netiek nosaukts, taču tiek solīts, ka tas notiks jau tuvākajos mēnešos – tātad 2024.gada otrajā pusē.
Ja reklāmdevēji vēlas būt pirmie, kas ielec šajā vilcienā, tad mājasdarbu var sākt pildīt jau tagad. Jāpiebilst gan, ka vismaz iesākumā “visu izdarīšu pats” pieeja īsti nederēs – reklāmas kontu būs iespējams izveidot ar Aleph starpniecību un palīdzību. Tāpat, protams, arī mārketinga aģentūras, kas sadarbojas ar Aleph un nodarbojas ar mediju plānošanu, pirkšanu un izvietošanu, noteikti būs lielisks palīgs, lai spertu pirmos soļus.
Sākotnēji mūsu reģionā nebūs pieejamas visas reklāmas formātu iespējas – sāksim trenēties ar In-Feed reklāmām, kas parādās lietotāju “For You” lapā starp dažādiem lietotāju ģenerētiem video.
Iespējas: 15-60 sekunžu video, ar iespēju pievienot “Call to Action” (CTA) pogas.
Brand Takeover, TopView un citi specifiskāki reklāmu formāti būs pieejami, taču vēlāk.
Līdzīgi kā Meta reklāmu platformā, ar TikTok reklāmu iespējams strādāt ar visiem mārketinga piltuves slāņiem – sākot ar zīmola atpazīstamības veidošanu, virzoties tālāk uz lietotāju iesaisti, mājaslapas apmeklējuma veicināšanas, kā arī leads un konversiju ģenerēšanas.
Padoms: gluži kā citās jau pazīstamās reklāmas platformās, atcerieties, ka ar vienu reklāmu sasniegt visu nevarēs – ja tā tiks optimizēta uz atpazīstamību, konversijas nav vērts gaidīt – algoritms pielāgo izvietojumus, lai sasniegtu tieši to mērķi, kas būs iestatīta sistēmā. Tomēr tas nenozīmē, ka nevarēsim veidot dažādas kampaņas ar dažādiem mērķiem vienlaicīgi.
Arī te izskatās, ka TikTok nav mēģinājis izgudrot divriteni no jauna – targeting iespējas ļoti līdzinās tām, pie kurām esam jau pieraduši.
Demogrāfiskie rādītāji
Vecums, dzimums, atrašanās vieta, valoda un citi demogrāfiskie parametri.
Intereses un uzvedība
Pamatojoties uz lietotāju aktivitātēm un interesēm TikTok un citās saistītajās platformās.
Custom Audiences
Iespēja augšupielādēt savu klientu sarakstu un veidot līdzīgas auditorijas (lookalike audiences).
Īss un kodolīgs saturs
Lietotājiem patīk īsi un ātri video, tāpēc centieties nodot galveno vēstījumu pirmajās pāris sekundēs. Optimālais reklāmu garums – 15 līdz 60 sekundes, taču svarīgāko parādiet un pasakiet pirmajās sešās.
Vertikālais formāts
Veidojiet video vertikālā (9:16) formātā, lai tas būtu pilnībā saderīgs ar TikTok lietotāja interfeisu un aizņemtu pilnu ekrānu.
Skaņa
Skaņa ir svarīga TikTok pieredzes sastāvdaļa – lietotāji ne tikai skatās, bet klausās saturu šajā platformā. Izmantojiet mūziku, balss pārklājumus un skaņas efektus, lai padarītu reklāmu iespaidīgāku, pamanāmāku.
Drošā zona
Ņemiet vērā, ka uz jūsu reklāmas, tāpat kā uz jebkura cita video TikTok, rādīsies iesaistes ikonas, call to action, logo utt., – izpētiet, kas ir drošā zona un izvietojiet svarīgo reklāmas ziņojumu un elementus tajā.
Vairāk par TikTok reklāmas materiāliem vari uzzināt te.
Ko tālāk? Sazinies ar mums un noskaidro, kādas ir Tava zīmola iespējas būt pirmajiem, kas sasniedz Latvijas TikTok lietotājus, rakstot uz [email protected].